Nowoczesne rozwiązania
W ramach Neue Klasse BMW wprowadza wiele nowatorskich rozwiązań technologicznych. Jednym z nich jest BMW Panoramic iDrive, który wyświetla wszystkie informacje bezpośrednio na przedniej szybie, co ułatwia skupienie się na jeździe. Nowe centralne komputery nadają samochodom charakter oparty na oprogramowaniu i są gotowe na współpracę z AI. Dodatkowo, BMW pozwala na jazdę bez użycia rąk z prędkością 130 km/h – oficjalnie zatwierdzoną na terenie całej Europy.
Przewaga nad rynkami azjatyckimi
Joachim Post, przedstawiciel BMW, podkreśla, że firma rozwija się szybciej niż tzw. „China-Speed”, czyli tempo, w jakim chińskie marki wprowadzają nowe modele w ciągu 36 miesięcy. BMW planuje wdrożenie innowacji, które przez najbliższe dwa lata będą trudne do skopiowania przez konkurencję. Jak podsumował Post: „Zelfs de Chinezen kunnen dit niet” (Nawet Chińczycy nie są w stanie tego osiągnąć).
AI na pokładzie
Sztuczna inteligencja odgrywa ogromną rolę w strategii BMW. Dzięki niej liczba pracowników potrzebnych do stworzenia jednego modelu może spaść do około 1000 osób. AI potrafi przyspieszyć pracę programisty, przekształcając całodniowe zadania w kilka minut. Co więcej, system przechowuje całą wiedzę techniczną, dzięki czemu nowi pracownicy mogą od razu zacząć swoją pracę, budując na tym, co już zostało osiągnięte.
Wśród nowinek znajdują się także systemy wspomagania kierowcy Level II+ oraz inteligentne połączenie funkcji jazdy i sterowania głosowego. Joachim Post zauważa: „Het beheersen van KI met agentgebaseerde systemen in de ontwikkeling wordt de doorslaggevende succesfactor van de toekomst” (Opanowanie AI z wykorzystaniem systemów opartych na agentach stanie się decydującym czynnikiem sukcesu w przyszłości).
Autonomia na drodze
Choć pełna jazda autonomiczna pozostaje na horyzoncie z uwagi na wysokie koszty i złożoność, BMW intensywnie rozwija systemy Level II+, które umożliwiają częściową autonomię w warunkach miejskich. W Chinach firma współpracuje z Momenta, a w Europie i USA – z Qualcomm i Valeo, ale to BMW nadal trzyma stery, jeśli chodzi o kluczowe kompetencje.
Rywalizacja z Chinami
Chiny to obecnie mekka innowacji w motoryzacji, a BMW ma swoje największe centrum rozwojowe poza Monachium właśnie tam. Firma planuje wprowadzenie 40 modeli oraz poważnych aktualizacji w ciągu dwóch lat, co ma dać jej przewagę nad chińskimi konkurentami.
Nowe zasady w grze
BMW pragnie zmienić reguły gry na rynku motoryzacyjnym dzięki platformie Neue Klasse. Firma stawia na szybki rozwój i dynamiczną implementację innowacji, wspieranych przez sztuczną inteligencję.
Dzięki zaawansowanej platformie Neue Klasse, BMW wyznacza nowe standardy przyszłości motoryzacji. Inwestycje firmy oraz jej zamiłowanie do nowoczesnych rozwiązań technologicznych mogą znacznie odmienić globalny rynek samochodowy, podnosząc poprzeczkę dla konkurencji. Czy inni producenci nadążą za tempem? Czas pokaże, ale jedno jest pewne – przyszłość motoryzacji zapowiada się naprawdę ekscytująco.